عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 10 / 11 / 1393
بازدید : 330
نویسنده : sharef zadeh

 استفاده از غذاهای فرآوری شده مغز را به خوردن اینگونه غذاها معتاد کرده و از خوردن یک رژیم غذایی متعادل باز می‌دارد. ترکیب نمک، قند و چربی باعث می‌شود طعم مواد غذایی هوس شدید در مغز ایجاد کند. نمک، قند و چربی سه رکن صنایع غذایی فرآوری شده است. همچنین با مصرف این قسم غذاها خوردن میوه‌ها و سبزیجات در رژیم افراد کاهش می‌یابد. 
با توجه به مطالعه انجام شده در دانشکده علوم پزشکی UNSW استرالیا، مصرف بیش از حد تنقلات می‌تواند منجر به پرخوری و چاقی ‌شود. محققان با مطالعه بر روی موش‌ها دریافتند آن دسته از موش‌ها که تحت رژیم غذایی فرآوری شده بودند پس از مدتی نتوانستند رژیم متعادل داشته باشند و در عوض موش‌های دسته دیگر از پرخوری در امان و یک رژیم غذایی متعادل بدست آورند. موش‌هایی که یک رژیم غذایی پر از تنقلات به مدت دو هفته داشتند، ۱۰ درصد افزایش وزن داشتند و نکته مهم اینکه حتی پس از بازگشت یک رژیم غذایی سالم، برای مدتی این روند ادامه داشت. بر این اساس محققان ثابت کردند که خوردن تنقلات تغییراتی در مغز موش ها بوجود آورده است. 
قشر orbitofrontal، منطقه ای از مغز که شامل قشر طعم ثانویه، مسئول ارزش طعم و مزه است. مواد غذایی فرآوری شده بر این قشر از مغز تاثیر می‌گذارد.افزایش دهنده‌های طعم یکی از بزرگترین اسرار صنعت مواد غذایی است. بافت مواد غذایی به طور کلی نقش مهمی را در تمایل ما به خوردن دارد. مثلا مطالعات نشان می دهد صدای خرد کردن یا خرد شدن چیزی تازه زیر دندان در مغز احساس خوش‌آیندی ایجاد کرده و پرخوری را بدنبال دارد.  
/126




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 108
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 108
بازدید ماه : 2537
بازدید کل : 1079198
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com